SABUR (STRPLJENJE)
Kaže Ibnu-l-Kajjim: „Rekao je Allah, dželešanuhu: "O vjernici, strpite se, budite izdržljivi i na Allahovim granicama bdijte." (prijevod značenja, Ali - Imran 200.)
„Budite strpljivi" - sa samim sobom, "Budite izdržljivi" - sa neprijateljima i „Na Allahovim granicama bdijte" - budite čvrsti i pripremajte se. Kako god pripravnost (bdijenje na granicama) znači bivanje na granicama da ne bi prodro neprijatelj, tako isto znači bivanje na granici srca kako u njega ne bi prodro šejtan, osvojio ga i zavladao njime.
Allah, dželešanuhu, naredio je: lijepi sabur (sabrun - džemilun), lijepo uzvraćanje (safhun - džemilun), lijepo izbjegavanje (hedžrun - džemilun).
Čuo sam šejhu-l-Islama Ibn Tejmijju kada kaže: “Lijepi sabur je onaj u kome nema jadikovanja. Lijepo uzvraćanje je ono u kome nema ukoravanja. Lijepo izbjegavanje je ono u kome nema nanošenja neugodnosti. Strpljenjem se izdvaja ispravna ljubav od one koja je manjkava, i iskrena od lažne... Zbog toga je ljubav većine ljudi lažna, jer su tvrdili da vole Allaha, a kad ih je On iskušao, nestalo je te njihove „istinske ljubavi", i nisu ostali čvrsti, osim onih koji su se strpili.”
JEKIN (UBJEĐENJE)
Kaže Ibnu-l-Kajjim u Medaridži-Salikun: „Druga stvar koja mora biti uz strpljenje (sabur) jeste jekin (ubjeđenje). Ubjeđenje je za iman ono što je duša za tijelo. Kada se spoje sabur i jekin, postiže se vođstvo u vjeri, kao što kaže Uzvišeni: „Mi smo ih učinili vođama koji su po našoj zapovijedi na pravi put upućivali, nakon što su se strpili i u Naše ajete bili ubijeđeni." (Prijevod značenja, Sedžde 24.).
Нема коментара:
Постави коментар